Webinar “Valuing Water History” was groot succes

Enthousiaste jonge professionals en studenten hebben tijdens NICC’s eerste webinar “Valuing Water History” afgelopen dinsdag 30 juni 2020, contact gehad met ervaringsdeskundigen. Bijna 20 deelnemers wisselden tijdens de webinar ideeën en visies uit over twee verschillende water tijdlijnen over Jemen en over handpompen.

Het webinar bood ook de kans aan jonge professionals om via stichting-NICC potentiële “kennis maatjes” te maken. Namelijk ervaringsdeskundigen die lang genoeg in het vak zitten om opkomende trends, veranderende benaderingen en zogenaamde omslagpunten waar te nemen.

Zo lieten zij via de handpompen tijdlijn zien hoe de benadering van handpompen in de loop van de tijd veranderde van een community-based managementbenadering naar een gezinsmanagement of zelfvoorziening benadering.

Door indringende vragen te stellen, daagden de jonge professionals op hun beurt de senioren uit om kritisch na te denken over hun ervaringen uit het verleden.

Opname van Webinar:

Webinar: Valuing Water History (June 30, 2020) from TheWaterChannel on Vimeo.