Troonrede & Internationale Samenwerking

Tijdens de troonrede van 15 September 2020, zei Koning Willem-Alexander onder andere het volgende:

“In het jaar van 75 jaar Verenigde Naties domineert helaas steeds vaker het nationale eigenbelang en is de multilaterale wereldorde verder onder druk komen staan. Voor de Nederlandse regering staat buiten kijf dat goed functionerende internationale instellingen en internationale samenwerking noodzakelijk zijn om problemen aan te pakken die geen land of regio alleen de baas kan. Dat geldt voor vraagstukken van vrede en veiligheid, voor de klimaatcrisis en de toekomst van onze energievoorziening, voor armoedebestrijding en nu ook voor de bestrijding van het coronavirus.”

Ook wij vinden dat internationale samenwerking meer dan ooit van het grootste belang is, zeker voor een relatief klein land als Nederland. Wij vinden het daarbij cruciaal om ons te laten inspireren door het verleden. Vind jij dat ook? Neem dan een kijkje op de website van NICC en draag bij! Zowel inhoudelijke als financiële bijdragen zijn altijd welkom!