NICC-Web-Table-Talk Urban Water Supply and Sanitation: kijk terug!

De rol van ‘watergereedschap’ bij stedelijke water- en sanitatievoorzieningen stond centraal bij de NICC-Web- Table-Talk gehouden op dinsdag 13 april 2021. De opname hiervan is hier online te bekijken.

De bijeenkomst is een illustratie van de NICC-Tijdlijn Urban WSSP. Zie de tijdlijn hier .

Deze tijdlijn geeft een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van bestuur en beheer en de gamechangers van stedelijke waterbedrijven in de afgelopen 75 jaar. Hoe zijn eigenaren, toezichthouders en klanten veranderd? Hoe hebben stedelijke waterbedrijven in ontwikkelingslanden gereageerd? Het doel van dit webinar is om te bespreken hoe lessen uit het verleden kunnen helpen bij het aanpakken van toekomstige uitdagingen bij het beheer van stedelijke watervoorziening en sanitaire voorzieningen. Stichting NICC nodigt deelnemers uit om na te denken over het ontwerp en het nut van de tijdlijn en over hoe lessen uit het verleden ons kunnen helpen fouten te vermijden en prestaties te verbeteren.

De bijeenkomst werd georganiseerd door Stichting NICC, gepresenteerd door de makers van de tijdlijn:  Ad Sannen, Jan Willem Overbeek en Maarten Blokland  en gemodereerd door Esther van Loon.