NICC-tijdlijn over Egypte online

NICC publiceert vandaag een nieuwe tijdlijn over de fascinerende geschiedenis van meer de 60 jaar ontwikkelingssamenwerking tussen Egypte en Nederland op het gebied van watermanagement. De tijdlijn laat verschillende voorbeelden zien van succesvolle samenwerking tussen de twee landen en hoe deze tot stand is gekomen. Het doel is de samenwerking tussen Egypte en Nederland van context te voorzien en zo deze voorbeelden van internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling transparanter en inzichtelijker te maken.

De tijdlijn is gebaseerd op materiaal uit de NICC-collectie, online bronnen en discussies met resource persons. De tijdlijn is een ‘werk in uitvoering’, waarvoor we op zoek zijn naar experts die hun ervaring en kennis willen delen. Geïnteresseerden kunnen een mail sturen naar rex@stichtingnicc.nl. Op- en aanmerkingen en aanvullingen zijn ook van harte welkom op hetzelfde emailadres.

De tijdlijn is hier te bekijken.

← Terug