Focus 2023: Global Citizenship

Stichting NICC start een nieuw project: ‘Global Citizenship’.

In onze snel globaliserende samenleving is het steeds belangrijker om internationale verbondenheid in de vorm van wereldburgerschap uit te bouwen. Door interesses van young professionals te combineren met de kennis van experts op het gebied van wereldburgerschap hopen we om een interactief netwerk aan te moedigen. Geïntereseerden in wereldburgerschap zijn welkom om eigen onderzoek te doen en samen te werken om deze geschiedenis voor de toekomst van waarde te maken.

We zijn nog op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om samen met ons aan een tijdlijn te werken. Bent je geïnteresseerd in het onderwerp of wil je kennis delen, neem dan contact met ons op via info@stichtingnicc.nl!

Achtergrond

Sinds 1970 zetten de ‘NCDO Foundation’ en haar voorgangers zich in voor de Nederlandse betrokkenheid bij duurzame mondiale ontwikkeling. Kennis delen, burgerparticipatie en innovatie vormen een rode draad in deze lange geschiedenis. Hoewel NCDO haar uitvoerende functies heeft beëindigd, is wereldburgerschap nog steeds een zeer relevant onderwerp, net als de noodzaak om het te promoten.

In dit nieuwe project zal Stichting NICC een tijdlijn construeren over de geschiedenis van wereldburgerschap waarin de volledige geschiedenis van NCDO zal worden opgenomen. Naast de geschiedenis van NCDO zijn thema’s als globalisering, duurzaamheid, mondiale betrokkenheid, gelijkheid en duurzame ontwikkeling van belang zijn voor het onderwerp wereldburgerschap. Met deze thema’s willen we informatie creëren die kan worden gebruikt door iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van wereldburgerschap.

Het werk aan de tijdlijn is net begonnen en het NICC is nog steeds bezig met het maken van een werkgroep voor dit project.

← Terug

BB11 Live