Tijdlijnen

NICC werkt in samenwerking met thema-experts aan een serie tijdlijnen over prominente onderwerpen uit de internationale samenwerking. De tijdlijnen vormen een overzicht van de veranderingen die rondom het betreffende thema hebben plaatsgevonden. Interviews, collectiemateriaal en video’s vormen de basis van de tijdlijnen. Wanneer u op een tijdlijn klikt, kunt u zelf ontdekken wat zich in welke periode afspeelde. Heeft u zelf ideeen voor een tijdlijn, neem dan contact met ons op: info@stichtingnicc.nl.

Waterpompen

Water is een van de hoofdthema’s in Nederlandse Internationale Samenwerking. Nederlandse waterexpertise heeft een internationale reputatie en Nederlanders worden gezien als goede watermanagers. Binnen de watersector is grondwater een belangrijk sub-thema, omdat grondwater de belangrijkste permanente waterbron is in rurale gebieden. Deze tijdlijn geeft een eerste inzicht in de trends en ontwikkelingen van de technieken die gebruikt werden (en nog steeds worden) om grondwater op te pompen. Bekijk de tijdlijn hier.

2018: 40 jaar samenwerking tussen Nederland en Jemen

Collectiemateriaal behorend bij de tijdlijn: 40 jaar samenwerking tussen Nederland en Jemen: