(Be) Inspired

Op 18 oktober organiseerde Stichting NICC het eerste evenement uit de serie ‘Be Inspired’.

Tijdens dit evenement kregen experts uit het veld en ‘young professionals’ de kans om in gesprek te gaan en te praten over hun inspiratiebronnen. Ze bespraken wat hen motiveert om zich in te zetten voor internationale samenwerking en wat de bronnen waren die belangrijk waren voor hun inspiratie.

Zo benadrukte een deelnemer hoe persoonlijke ontmoetingen (met jonge mensen) een grote inspiratiebron vormen. Het ontmoeten van mensen die baat hebben bij het werk wat je doet en die vindingrijk zijn, maakt het de moeite waard en motiveert je om het beter te doen.

Anderen gaven aan hoe internationale vraagstukken en onderwerpen, zoals het delen van data, klimaatverandering, feminisme en mensenrechten, hen motiveert om in internationale samenwerking te werken. Tegelijkertijd werd het belang van ‘bottom-up’ initiatieven genoemd en de noodzaak om te reflecteren op en het verbeteren van internationale samenwerking.

De discussie was een mooie start van een groter gesprek dat we op de ‘Be Inspired’-webpagina en in toekomstige evenementen zullen voortzetten!

← Terug