NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

YemenNlWater
In samenwerking met SIB-Utrecht, organiseerde Stichting NICC op 23 november 2021 een evenement over Yemen, NL en water.

Stichting NICC heeft een tijdlijn gemaakt over de geschiedenis van Jemen’s watermanagement. De sprekers die de tijdlijn, en hun eigen verhaal, deelden waren Job Kleijn en Wim Bastiaansen, beiden vrienden van stichting NICC. Vragen die in deze tijdlijn en de lezing naar voren kwamen waren: wat is de rol van geografische factoren op de waterschaarste? Hoe heeft de politieke onrust en de oorlog invloed op de situatie? Wat is de rol van Nederland in het verzorgen van duurzame waterbronnen in Jemen? Wat is de toegevoegde waarde van de Nederlandse expertise over de inzet van satellietbeelden? Lees meer op onze website!

13 december gendertijdlijn
Op maandag 13 december lanceert Stichting NICC twee nieuwe tijdlijnen.
Deze nieuwe tijdlijnen beschrijven de geschiedenis van Nederlandse ontwikkelingssamenwerking op het gebied van gender. Een variëteit aan onderwerpen - van water, landbouw en onderwijs, tot verschillende genderbenaderingen en tools en checklists - komt aan bod! De tijdlijnen bevatten overzichten, verschillend beeldmateriaal, interviews met ervaringsdeskundigen en verwijzen naar belangrijke documenten.

Tijdens het online lanceringsevenement krijg je een sneak preview van de tijdlijnen. Onze onderzoekers en experts van de tijdlijn gaan in op de totstandkoming van de tijdlijn en de inhoud van het project. Maar vooral willen we inspireren en feedback ontvangen. De tijdlijnen zijn levende documenten, aanvullingen zijn dus zeer welkom!

Ben je erbij? Registreer je via deze link!

Wanneer: Maandag 13 december 2021
Waar: via Zoom
Tijd: 17.00u
Sana'a - Marina de Regt
We werken bij Stichting NICC hard aan de ontwikkeling van verschillende Jemen tijdlijnen. Zo worden onderwerpen zoals water, onderwijs, erfgoed en gender belicht. Wil jij hieraan meewerken als vrijwilliger, resource person of young professional, of heb je nuttig archief materiaal? Dan horen we graag van je!

Stuur ons een email naar info@stichtingnicc.nl
Schermafbeelding 2021-12-06 om 12.44.07
Op de NICC beeldbank kunt u verschillende interviews vinden met mensen uit het veld. Zij vertellen over hun ervaringen in internationale samenwerking en delen inspirerende verhalen!
kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Picture 1
Als jonge stichting, doen wij alles op vrijwillige basis en zijn we qua inkomsten afhankelijk van fondsen en giften.
We hebben passie, we hebben wilskracht, we hebben ideeën, we hebben doelen. We hebben echter weinig geld en niet genoeg mensen om alles te doen wat we willen doen. Door ons financieel te ondersteunen kunnen wij waarmaken waar we voor staan: een toekomst waarin het verleden telt.
Jouw hulp wordt onder andere gebruikt voor:
  • Video interviews waarin we ervaringen en inzichten - wellicht die van jou - vastleggen om zo onze collectie te verrijken en van context te voorzien.
  • Tijdlijnen vastgelegd door resource persons met opmerkelijke kennis over een variëteit aan onderwerpen (water, voedsel, gender, financiering, etc.)
  • Tentoonstellingen (digitaal)
  • Thematische bijeenkomsten en webinars
  • Makerspace(s)
  • Onze collectie: bewaren, organiseren, verrijken, toegankelijk maken en op voort bouwen.
  • Samenwerken met geïnteresseerden en andere organisaties in het veld van Nederlandse internationale samenwerking
Wil je ons financieel ondersteunen? Klik dan hier.
Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl
Email Marketing Powered by MailPoet