NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

Kopie van Kopie van Kopie van Aankondiging 23-11
Yemen, NL and Water: A country running out of water resources?
23-11-2021, 20,00u.
Samen met studievereniging SIB-Utrecht organiseert NICC een lezing over water management in Jemen.

Tijdens deze avond in Utrecht zullen Job Kleijn, o.a. strategisch adviseur voor de Nederlandse ambassade in Jemen, en Wim Bastiaanssen, CEO van Irriwatch, hoogleraar aan de faculteit voor Civil Engineering and Geosciences in Delft, ingaan op de problematiek rondom watervoorzieningen in Jemen en de rol van de Nederland daarbij bespreken.

Link to the event
Kopie-van-Uitnodiging-Be-inspired
Stichting NICC werkt aan een overzicht met inspirerende verhalen over internationaal samenwerken. Zo delen we niet alleen kennis maar ook ervaringen. Bekijk bijvoorbeeld de videobank op de NICC website, waar verschillende interviews met mensen uit het veld te vinden zijn. Ook kunt u vanaf nu de 'be inspired' pagina op onze website vinden, waar verschillende mensen hun inspiratiebronnen zullen delen
70+ jaar OS
De 70+jaar ontwikkelingssamenwerking tijdlijn laat de rode draad in Nederlands ontwikkelingsbeleid zien door de jaren. De verschillende kabinetten met de correlerende gedachten en visies over ontwikkelingssamenwerking komen hier aan bod. Deze tijdlijn vormt de ruggengraat van de andere tijdlijnen van NICC.
Ontwerp zonder titel-3
Eind deze maand komen de twee gendertijdlijnen online! De chronologische tijdlijn focust zich op de ontwikkeling van beleid gericht op gender binnen Nederlandse internationale samenwerking. Daarnaast komt er ook een topics-tijdlijn waarbinnen dieper ingegaan wordt op verschillende onderwerpen, zoals educatie, water, landbouw en ook de theorie achter het beleid. Hou de website in de gaten voor meer informatie!
Kopie van Volunteer Climate Timeline
Stichting NICC is opzoek naar vrijwilligers die een paar uur per week willen bijdragen aan de ontwikkeling van die nieuwe klimaar-tijdlijn. Ben je zef geïnteresseerd of ken je iemand met interesse? Stuur een mail naar info@stichtingnicc.nl.
kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Picture 1
Als jonge stichting, doen wij alles op vrijwillige basis en zijn we qua inkomsten afhankelijk van fondsen en giften.
We hebben passie, we hebben wilskracht, we hebben ideeën, we hebben doelen. We hebben echter weinig geld en niet genoeg mensen om alles te doen wat we willen doen. Door ons financieel te ondersteunen kunnen wij waarmaken waar we voor staan: een toekomst waarin het verleden telt.
Jouw hulp wordt onder andere gebruikt voor:
  • Video interviews waarin we ervaringen en inzichten - wellicht die van jou - vastleggen om zo onze collectie te verrijken en van context te voorzien.
  • Tijdlijnen vastgelegd door resource persons met opmerkelijke kennis over een variëteit aan onderwerpen (water, voedsel, gender, financiering, etc.)
  • Tentoonstellingen (digitaal)
  • Thematische bijeenkomsten en webinars
  • Makerspace(s)
  • Onze collectie: bewaren, organiseren, verrijken, toegankelijk maken en op voort bouwen.
  • Samenwerken met geïnteresseerden en andere organisaties in het veld van Nederlandse internationale samenwerking
Wil je ons financieel ondersteunen? Klik dan hier.
Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl
Email Marketing Powered by MailPoet