NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

Hou de NICC social media in de gaten voor de laatste updates!
twitter linkedin
Stichting nicc wenst u
Stichting NICC wenst u allen Fijne Feestdagen en een Gelukkig en Gezond 2022. Ook in het nieuwe jaar zal iedereen bij NICC hard verder werken aan de tijdlijnen en oral history projecten. In de loop van 2022 verwachten we nieuwe tijdlijnen te publiceren over de thema's klimaat en landbouw, en tijdlijnen over Jemen en Bangladesh. Ook worden de nieuwe gender tijdlijnen verder uitgebreid met nieuwe onderwerpen. Wij hebben er zin in! U ook?

Kopie van gender launch
Afgelopen maandag 13 december was de lancering van de nieuwe NICC gender tijdlijnen. Na ruim 2 jaar hard werken presenteerden onze geweldige vrijwilligers hun werk. Er werd besproken hoe de tijdlijnen zijn ingericht en welke onderwerpen allemaal aan bod komen. Ook werd het werk process belicht: hoe maak je nou eigenlijk een tijdlijn?

De gender tijdlijnen vormen een mooi overzicht van de ontwikkeling van een gender focus binnen Nederlandse internationale samenwerking. Het is een verzameling aan informatie, beleidsstukken en vooral persoonlijke verhalen. De prachtige oral history interviews zijn een belangrijke en unieke toevoeging die de geschiedenis van internationale samenwerking tot leven brengen.

Kijk hier de bijeenkomst terug en vergeet vooral niet de tijdlijnen zelf te bekijken!
Heeft u aanvullingen of opmerkingen over onze tijdlijnen? We horen graag van u!

De nieuwe gender tijdlijnen staan online, maar er kan altijd verder aan gewerkt worden. Daarom horen we graag of u aanvullingen heeft, mensen kent die we nog verder zouden kunnen interviewen of wellicht zelf documenten en/of beeldmateriaal hebt liggen.

Neem contact op via info@stichtingnicc.nl
Picture 1
Als jonge stichting, doen wij alles op vrijwillige basis en zijn we qua inkomsten afhankelijk van fondsen en giften.
We hebben passie, we hebben wilskracht, we hebben ideeën, we hebben doelen. We hebben echter weinig geld en niet genoeg mensen om alles te doen wat we willen doen. Door ons financieel te ondersteunen kunnen wij waarmaken waar we voor staan: een toekomst waarin het verleden telt.
Jouw hulp wordt onder andere gebruikt voor:
  • Video interviews waarin we ervaringen en inzichten - wellicht die van jou - vastleggen om zo onze collectie te verrijken en van context te voorzien.
  • Tijdlijnen vastgelegd door resource persons met opmerkelijke kennis over een variëteit aan onderwerpen (water, voedsel, gender, financiering, etc.)
  • Tentoonstellingen (digitaal)
  • Thematische bijeenkomsten en webinars
  • Makerspace(s)
  • Onze collectie: bewaren, organiseren, verrijken, toegankelijk maken en op voort bouwen.
  • Samenwerken met geïnteresseerden en andere organisaties in het veld van Nederlandse internationale samenwerking
Wil je ons financieel ondersteunen? Klik dan hier.
kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl
Email Marketing Powered by MailPoet