NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

Uitnodiging Be inspired
Maandag 18 oktober 2021, 17.00 – 18.00 (BE) INSPIRED

NICC-ambassadeurs, stagiaires, resource persons en andere vrijwilligers van Stichting NICC werken samen op het gebied van internationale samenwerking. Wie inspireerde(n) hen? Welke gebeurtenis of welk boek was de aanleiding? Waarom gaan ze er mee door? Ze discussiëren er graag over. Doe mee. Schrijf je in via de NICC- website link.

Schermafbeelding 2021-08-12 om 13.02.11
Kennisuitwisseling: ervaren rotten in het vak en innovatieve jonge professionals sparren tijdens NICC-Web-Table-Talks. Afgelopen jaar werden ze druk bezocht en ze vinden ook dit najaar weer plaats. Bekijk ze en blijf op de hoogte van nieuwe via de NICC-Events.
Timeline-Fair-Trade
Koffie, cacao, bananen, producten waarvoor de verbouwers meestal niet een eerlijke prijs krijgen. Vanaf de jaren zeventig van de vorige eeuw hebben Nederlanders geprobeerd daar verandering in te brengen. Een tijdlijn in ontwikkeling. We stellen feed back zeer op prijs.
Egypt, NL, WaterTimeline
Egypte en Nederland werken al 60 jaar samen op watergebied. Dat zorgt voor unieke gezamenlijke kennis en ervaring. Bekijk de interviews, lees de documenten en laat je inspireren. Investeren in samenwerken loont! Ook deze tijdlijn is een 'living document' we ontvangen graag opmerkingen en aanvulligen.
70+ jaar OS
Het kabinet in wording zal een nieuw hoofdstuk toevoegen aan de tijdlijn 70+ jaar Onwikkelingssamenwerking. Een mooi moment om eens te bekijken wat de kabinetten tot nu toe hebben gedaan. En ook voor deze tijdlijn geldt: opmerkingen en aanvullingen zijn welkom.
Timelines in wording
Achter de schermen werken enthousiaste groepen vrijwilligers aan nieuwe tijdlijnen. Ze kunnen zeker versterking gebruiken. Wil je meedoen, geef je dan op via: info@stichtingnicc.nl.

Tijdlijnen in bewerking zijn:
  • Food timeline
  • Gender timeline
  • Kenya and The Netherlands
  • Bangladesh and The Netherlands
  • Sustainability and Climate
Picture 1
Als jonge stichting, doen wij alles op vrijwillige basis en zijn we qua inkomsten afhankelijk van fondsen en giften.
We hebben passie, we hebben wilskracht, we hebben ideeën, we hebben doelen. We hebben echter weinig geld en niet genoeg mensen om alles te doen wat we willen doen. Door ons financieel te ondersteunen kunnen wij waarmaken waar we voor staan: een toekomst waarin het verleden telt.
Jouw hulp wordt onder andere gebruikt voor:
  • Video interviews waarin we ervaringen en inzichten - wellicht die van jou - vastleggen om zo onze collectie te verrijken en van context te voorzien.
  • Tijdlijnen vastgelegd door resource persons met opmerkelijke kennis over een variëteit aan onderwerpen (water, voedsel, gender, financiering, etc.)
  • Tentoonstellingen (digitaal)
  • Thematische bijeenkomsten en webinars
  • Makerspace(s)
  • Onze collectie: bewaren, organiseren, verrijken, toegankelijk maken en op voort bouwen.
  • Samenwerken met geïnteresseerden en andere organisaties in het veld van Nederlandse internationale samenwerking
Wil je ons financieel ondersteunen? Klik dan hier.
kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Zoeken met iconen
In de video-beeldbank en bij de tijdlijnen gebruiken we NICC- icoontjes. Zo kun je zoeken op informatie over een onderwerp. De inconen zijn speciaal voor Stichting NICC ontworpen door een vrijwilligster.
Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl
Email Marketing Powered by MailPoet