NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

Screenshot 2020-07-17 at 11.14.32
Ending Global Poverty, four women’s noble conspiracy - geschreven door Constantine Michalopoulos - behoort nu tot de NICC-collectie. Onze penningmeester, Jaap Rooimans heeft er een stuk over geschreven dat je hier kunt lezen.
Screenshot 2020-09-16 at 14.23.15
Tijdens de troonrede van 15 September 2020, had Koning Willem-Alexander het onder andere over het belang van internationale samenwerking. Ook wij vinden dat internationale samenwerking meer dan ooit van het grootste belang is. Hier gaan we daar op in.
Screenshot 2020-07-15 at 16.41.16
Films gemaakt vanuit interview met Bart Wesseling zijn nu op de website van stichting NICC te bezichtigen. Hierin wordt onder andere gesproken over het Kobo-Lalibela Road project, voormalig minister Pronk , het Afrika festival, Jan Tinbergen, de voordelen van mobiele telefonie voor ontwikkelingssamenwerking en gender. Hier kun je ze bekijken.
Screenshot 2020-07-09 at 16.09.03
Enthousiaste jonge professionals en studenten hebben tijdens NICC’s eerste webinar “Valuing Water History” op dinsdag 30 juni 2020, contact gehad met ervaringsdeskundigen. Hier vind je een kort verslag.
logo oneworld
Goed nieuws: Stichting-NICC is sinds kort partner geworden van OneWorld. Wij kunnen nu vacatures plaatsen op de OneWorld vacaturebank, kunnen deelnemen aan OneWorld Events en meer.
Marja Spierenburg
Onlangs hebben we Marja Spierenburg verwelkomd als lid van ons comité van aanbeveling. Marja Spierenburg is hoogleraar bij Universiteit Leiden, met als leeropdracht ‘the Anthropology of Sustainability and Livelihoods’. Lees verder
Picture 1
Vind de NICC zoekmachine via de startpagina van NICC. Neem weer eens een kijkje!

kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Picture 1
Als jonge stichting, doen wij alles op vrijwillige basis en zijn we qua inkomsten afhankelijk van fondsen en giften.
We hebben passie, we hebben wilskracht, we hebben ideeën, we hebben doelen. We hebben echter weinig geld en niet genoeg mensen om alles te doen wat we willen doen. Door ons financieel te ondersteunen kunnen wij waarmaken waar we voor staan: een toekomst waarin het verleden telt.
Jouw hulp wordt onder andere gebruikt voor:
  • Video interviews waarin we ervaringen en inzichten - wellicht die van jou - vastleggen om zo onze collectie te verrijken en van context te voorzien.
  • Tijdlijnen vastgelegd door resource persons met opmerkelijke kennis over een variëteit aan onderwerpen (water, voedsel, gender, financiering, etc.)
  • Tentoonstellingen (digitaal)
  • Thematische bijeenkomsten en webinars
  • Makerspace(s)
  • Onze collectie: bewaren, organiseren, verrijken, toegankelijk maken en op voort bouwen.
  • Samenwerken met geïnteresseerden en andere organisaties in het veld van Nederlandse internationale samenwerking
Wil je ons financieel ondersteunen? Klik dan hier.
Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl