NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

Fotocollectie Nationaal Archief/Anefo/Rob Bogaerts
Mr. E.L. (Eveline) Herfkens, minister voor Ontwikkelingssamenwerking van 1998 – 2002, heeft haar persoonlijk archief ondergebracht in de collectie van NICC. Onze penningmeester Jaap Rooimans geeft een toelichting. Hier kun je die lezen.
Screenshot 2020-06-04 at 11.33.56
Stichting NICC heeft recent een Engelstalig artikel in haar e-collectie opgenomen over het Kobo-Lalibela Road Project (1974-1979) in het voormalige district Lasta, een destijds door ernstige droogte getroffen deel van de provincie Wollo in Ethiopië. Bestuurslid, Janny Poley ligt het artikel toe. Hier kunt u het hele verhaal lezen over een project dat begon als noodhulp voor voedsel en eindigde als een grootschalig structureel ontwikkelingsproject.
Samen met direct betrokkenen wil Stichting NICC nieuwe tijdlijnen ontwikkelen rondom ‘Fair Trade’, een onderwerp waarop Nederland al ruim dertig jaar een voortrekkersrol vervult. Wil je meewerken, laat dat weten via janny@stichtingnicc.nl. Lees meer.
Screenshot 2020-06-03 at 16.23.16
Stichting NICC heeft het jaarverslag 2019 op de website gepubliceerd. Hier kun je zien wat wij in 2019 allemaal gedaan hebben.
Picture 1
Als jonge stichting, doen wij alles op vrijwillige basis en zijn we qua inkomsten afhankelijk van fondsen en giften.
We hebben passie, we hebben wilskracht, we hebben ideeën, we hebben doelen. We hebben echter weinig geld en niet genoeg mensen om alles te doen wat we willen doen. Door ons financieel te ondersteunen kunnen wij waarmaken waar we voor staan: een toekomst waarin het verleden telt.
Jouw hulp wordt onder andere gebruikt voor:
  • Video interviews waarin we ervaringen en inzichten - wellicht die van jou - vasteggen om zo onze collectie te verrijken en van context te voorzien.
  • Tijdlijnen vastgelegd door resource persons met opmerkelijke kennis over een variëteit aan onderwerpen (water, voedsel, gender, financiering etc.)
  • Tentoonstellingen (digitaal)
  • Thematische bijeenkomsten en webinars
  • Makerspace(s)
  • Onze collectie: bewaren, organiseren, verrijken, toegankelijk maken en op voort te bouwen.
  • Samenwerken met geïnteresseerden en andere organisaties in het veld van Nederlandse internationale samenwerking
Wil je ons financieel ondersteunen? Klik dan hier.
Screenshot 2020-06-03 at 16.51.49
Stichting NICC heeft een flyer ontwikkeld die meer inzicht geeft in haar activiteiten en wat jij voor ons kunt betekenen. We hebben hem ook op onze website gezet. Hier je hem zien.
Picture 1
Vind de NICC zoekmachine via de startpagina van NICC. Neem weer eens een kijkje!

kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl