NIEUWSBRIEF STICHTING NICC - NETHERLANDS INTERNATIONAL COOPERATION COLLECTION

Tijdlijn EBRD
Nu ook de EBRD-tijdlijn online. Stichting NICC werkt samen met thema-experts aan een serie tijdlijnen over prominente onderwerpen uit de Nederlandse internationale samenwerking. Sinds kort kun je op onze website een tijdlijn bekijken over Nederland en de EBRD waarin eerste interviews, met o.a. Ron Keller verwerkt zijn. We ontvangen graag jouw feedback.
comite van aanbeveling
We zijn verheugd om te kunnen melden dat Loek Hermans, Ron Keller, Marc Dierikx, Sjef Ernes en Henk Ovink toegetreden zijn tot ons Comité van aanbeveling. Op onze website kun je meer lezen over deze personen.
Picture 1
Alle meisjes naar school; al decennia speerpunt van Nederlands internationaal beleid. We interviewden voormalig minister van ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne hierover. We bespraken met haar een project in Benin dat ervoor moest zorgen dat er meer meisjes naar school zouden gaan. De poster van het project zit in onze collectie.
Picture 1
Theaterstuk Anouk Nuyens: 'Jan Pronk'. NICC-bestuurslid Janny Poley schreef hier een stuk over voor de NICC-website.
Picture 1
Nieuwe aanwinst NICC-collectie: From Fed by the World to Food Security - Accelerating Agricultural Development in Africa (2019). Onze penningmeester Jaap Rooimans geeft zijn indruk in een NICC-nieuwsbericht.
Picture 1
Promotiefilmpje NICC ter ere van 70- jaar-OS. Stichting NICC zet zich in voor een toekomst waarin het verleden telt. Wij nodigen je van harte uit om het filmpje te delen op social media en zo meer aandacht te vragen voor een belangrijk onderdeel van Nederlands cultureel erfgoed.
Picture 1
Vind jij ook dat het belangrijk is om te blijven leren van en reflecteren op het verleden? Als jonge stichting kunnen we alle hulp gebruiken! Steun ons en word “friend of NICC“! Via onze website kun je nu via Mollie online makkelijk een bijdrage overmaken.
Picture 1
Vind de NICC zoekmachine via de startpagina van NICC. Neem weer eens een kijkje!

Picture 1
De video-collectie is inmiddels doorzoekbaar op categorieën.
kennis delen
NICC zoekt resource persons. Werk je nu of heb je in het verleden gewerkt aan initiatieven omtrent internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling dan zijn we op zoek naar jouw ervaring en verhaal. Meld je aan als Resource Person en deel kennis.

Picture 1
Zet het in je agenda. Bijzondere dagen voor internationale samenwerking staan op onze website. Heb je nog aanvullingen? Stuur ze naar info@stichtingnicc.nl