70 jaar Nederlandse OS / Internationale (Ontwikkelings)Samenwerking – Doe mee

Op 3 oktober 1949 besloot de toenmalige Nederlandse ministerraad voor de eerste maal een geldelijke bijdrage beschikbaar te stellen aan het technische hulpprogramma van de Verenigde Naties. Nederland was daarmee een van de eerste hulpaanbieders van de wereld.

Stichting NICC – die inmiddels een ruime collectie items over deze periode beheert – wil daar graag via tijdlijnen en kleine tentoonstellingen aandacht aan besteden. We zoeken daarvoor persoonlijke verhalen, ervaringen en beeldmateriaal die de items in onze collectie van kleur en inhoud voorzien. Wilt u meedoen, vul dan ons deel-kennis-formulier in.

Daarnaast kunnen we als jonge stichting uw geldelijke ondersteuning goed gebruiken! Via onze website kunt u een bijdrage overmaken.

Ten slotte zijn we altijd op zoek naar mensen die zich als vrijwilliger voor onze stichting willen inzetten. Ziet u het toenemende belang van internationale samenwerking in deze tijden van globalisering en klimaatverandering, hebt u organisatietalent en bent u creatief? Stuur dan een e-mail naar info@stichtingnicc.nl

1 Bron: De geschiedenis van vijftig jaar Nederlandse Ontwikkelingssamenwerking 1949-1999, J.A. Nekkers en P.A.M. Malcontent (red.) Ministerie van Buitenlandse Zaken, 1999 – In Stichting NIC-Collectie

← Terug