NICC in het kort

NICC staat voor Netherlands International Cooperation Collection. Stichting NICC zet zich in om ervaringen met internationale samenwerking en duurzame ontwikkeling transparanter en inzichtelijker te maken. NICC wil ook initiatieven met elkaar verbinden, ervaring aan nieuwe kennis koppelen en discussies daarover bevorderderen.  Op deze manier wil NICC een bijdrage leveren aan een duurzamere en meer verbonden mondiale samenleving.

NICC beheert uiteenlopend materiaal over internationale samenwerking van ongeveer 1950 tot nu en maakt dat toegankelijk via haar website, (digitale) exposities, tentoonstellingen, evenementen, discussie-sessies en deelnemen aan activiteiten van andere organisaties. Dit alles om meer inzicht te bieden in ontwikkelingsprocessen, geopolitieke en sociaaleconomische ontwikkelingen en internationale samenwerkingsmodellen. NICC wil ook een schakel vormen met andere bronnen van (informeel) erfgoed met betrekking tot internationale samenwerking, door connecties te maken, bijvoorbeeld door materiaal van verschillende organisaties te combineren tot tentoonstellingen, maar ook door mensen inhoudelijk door te verwijzen. Zie ook de pagina Collectiepartners.